Kameleon

VARSTVO OSEBNIH PODATKOV IN POGOJI UPORABE

Z ogledom in uporabo spletnega mesta www.svetovalnicakameleon.si ter prijavo na podporne svetovalne storitve potrjujete, da se strinjate z navedenimi pogoji uporabe in jih v celoti sprejemate.

1. Splošne določbe

Vse vsebine na spletnem mestu so informativne narave in ne nadomeščajo profesionalnega svetovanja ali psihoterapije.
E-svetovanje in podporno svetovanje je namenjeno usmerjanju, podpori, psihoedukaciji in napotitvi do ustreznih služb.

Društvo si prizadeva, da bodo podatki na spletni strani resnični, zanesljivi in kakovostni, vendar ne odgovarja za tipkarske napake, zamude ali pomanjkljivosti pri posodabljanju informacij.

2. Definicije

  • Svetovanec: oseba, ki prejema podporno svetovanje ali e-svetovanje.
  • Svetovalec: prostovoljec ali strokovnjak, ki izvaja podporno svetovanje. Svetovalci so najmanj diplomirani psihologi, biopsihologi ali diplomirani psihosocialni svetovalci, ki delujejo v skladu s smernicami Društva Kameleon. Vsi svetovalci so vključeni v supervizijo in mentorstvo, kar zagotavlja strokovnost in skladnost z etičnimi standardi.
  • Osebni podatki: ime, priimek, e-poštni naslov, IP številka, zdravstveni podatki ali druge identifikacijske informacije.
  • Občutljivi podatki: podatki o duševnem ali telesnem zdravju ali druge posebne kategorije po 9. členu GDPR.
  • Podporno svetovanje: proces raziskovanja, razumevanja in reševanja težav v zaupnem okolju, ki vključuje podporo, razbremenilni pogovor, psihoedukacijo in prvo psihološko pomoč.

Pomembno:

  • Svetovalci ne izvajajo klinične diagnostike, psihoterapije ali zdravljenja duševnih motenj.
  • Vsa svetovanja potekajo pod mentorstvom ali supervizijo, skladno z mednarodnimi smernicami EFPA in Kodeksom poklicne etike psihologov.
  • Svetovalci se obvezujejo k stalnemu strokovnemu izobraževanju, interviziji in superviziji.
  • Primeri svetovanj se lahko anonimno uporabljajo za usposabljanje in supervizijo, brez razkrivanja identitete svetovanca.

3. Varstvo osebnih podatkov in zaupnost

Vsi osebni podatki se zbirajo in obdelujejo izključno za namen svetovanja, plačila in supervizije. Dostop imajo le pooblaščeni svetovalci, mentorji ali predsednica društva.

Komunikacija poteka prek varnih kanalov:

  • E-mail: Gmail z dvofaktorsko zaščito in šifrirano povezavo TLS; svetovanec je seznanjen, da je e-pošta shranjena pri ponudniku in se uporablja izključno za posredovanje odgovorov med svetovalcem in mentorjem. Svetovanec je obveščen, da Gmail ni kanal z najvišjo stopnjo varnosti za občutljive osebne podatke, vendar se uporabljajo vse razpoložljive varnostne ukrepe za zaščito vsebine. E-pošta se hrani 5 let po zaključku svetovanja, razen anonimnih zapisov za mentorstvo, ki se hranijo ločeno. Vaši podatki, poslani preko e-pošte, se uporabljajo izključno za strokovno svetovanje, mentorstvo in supervizijo; niso namenjeni marketingu ali analitiki.
  • E-svetovalnica: Pogovore hranimo 20 let, izključno za strokovne namene, usposabljanje in supervizijo. Identiteta svetovanca ni razkrita; vsi osebni podatki se pred morebitno predstavitvijo primera za mentorstvo anonimizirajo.
  • Video: Zoom s geslom in zasebnim linkom; dostop le svetovalec–svetovanec. Pogovori se ne snemajo brez izrecnega soglasja svetovanca; zapisi za supervizijo so anonimizirani. Videopogovore ne hranimo, razen če se sklene dodatna izrecna pisna izjava svetovanca.

Svetovalci uporabljajo varne naprave, protivirusne programe in zasebno internetno omrežje.

Svetovalci ne smejo deliti, prodajati ali distribuirati podatkov tretjim osebam.

4. Soglasje svetovanca

Z uporabo e-svetovanja ali podpornih videostoritev se strinjate, da društvo zbira, vodi, uporablja in obdeluje vaše podatke.
Kadarkoli lahko prekličete soglasje, brez vpliva na zakonito obdelavo do preklica. Imate pravico do zahteve za izbris svojih osebnih podatkov, razen anonimiziranih zapisov, ki se hranijo za namen mentorstva, intervizije in supervizije.

Pri plačljivem svetovanju soglasje vključuje tudi uporabo podatkov za izvedbo plačila in evidenco plačil.

5. Zaupnost in izjeme

Zaupnost se upošteva v vseh oblikah svetovanja.

Izjeme od zaupnosti:

  • Neposredna življenjska nevarnost svetovanca ali tretje osebe
  • Sum na nasilje ali zlorabo otrok
  • Sodna obveznost (npr. sodni poziv)
  • Nevarnost povzročitve večje družbene škode

Svetovalec se, kjer je mogoče, pred prijavo posvetuje z mentorjem ali supervizorjem. Vsaka razkrita informacija se uporablja izključno za zaščito življenja ali varnosti.

6. Tehnični pogoji e-svetovanja in videostoritve

  • Svetovanec mora imeti stabilno internetno povezavo, delujočo kamero in mikrofon.
  • Zoom povezava je zasebna; geslo in povezava nista deljena tretjim osebam.
  • Telefoni in e-pošta se uporabljajo izključno za tehnične dogovore, ne za svetovalno vsebino.
  • V primeru tehničnih težav se svetovanec in svetovalec dogovorita za nadaljevanje, lahko tudi prek telefonskega klica.

7. Prostorski pogoji

  • Svetovanec in svetovalec morata zagotoviti zasebnost in mir med svetovanjem.
  • Prostor mora biti osvetljen in brez motečih elementov (videoklic)

8. Plačilo za podporno svetovanje prek videoklica

  • Enkratno 50 minut: 50 €
  • Popust za občane Maribora: 20 €
  • Brezplačno za občane Maribora (1 oseba na mesec): 0 €

Plačilo se opravi v 48 urah po potrditvi termina.
Neudeležba se obračuna kot prispevek, razen ob izjemnih okoliščinah z dokazili (70 % povračilo).

9. Mentorstvo in učenje

  • Mentor ima dostop do celotnega pogovora v neanonimizirani obliki, kadar je to potrebno za kakovostno mentorstvo in strokovni razvoj svetovalca.
  • V posameznih primerih lahko na istem primeru sodelujeta tudi dva ali več svetovalcev, kadar je to del učne podpore ali strokovnega usposabljanja.
  • Kadar se primeri uporabljajo za širše usposabljanje ali supervizijo, se pogovori vedno anonimizirajo (zamenjava imen, krajev, specifičnih okoliščin).
  • Identiteta svetovanca ni razkrita v nobenem gradivu, ki je uporabljeno izven neposrednega mentoriranja ali dogovorjene učne podpore.
  • Svetovanec je pred začetkom svetovanja seznanjen z načinom uporabe svojih primerov, obsegom vpogleda mentorjev in svetovalcev ter postopki anonimizacije.

10. Etika in strokovnost

  • Društvo upošteva Kodeks poklicne etike psihologov (2019) in EFPA smernice za svetovanje na daljavo (2023).
  • Svetovalec zagotavlja stalno profesionalno izobraževanje, se udeležuje intervizij in supervizij.

 

Prepovedano je:

  • Nadlegovanje, izsiljevanje, snemanje brez dovoljenja
  • Deljenje pogovorov ali druga kazniva dejanja

Dodatno: definicija nadlegovanja in izsiljevanja v e-svetovanju je vključena kot vsaka oblika neprimernega vedenja ali prisile do svetovalca ali drugih svetovancev.

11. Izjava o omejitvi odgovornosti

  • E-svetovanje ni nadomestilo za klasično svetovanje ali psihoterapijo.
  • Vsebinski del svetovanja je namenjen usmerjanju, splošnemu informiranju in napotitvi do ustreznih služb.
  • Spletna stran in e-svetovanje ne nadomeščata zdravstvenih nasvetov, diagnoze ali terapije.
  • V primeru hude duševne stiske se posameznik obrne na dežurno službo ali pokliče 112.
  • Društvo ne prevzema odgovornosti za odločitve, ki jih svetovanec sprejme na podlagi informacij s spletne strani ali e-svetovanja.

12. Zaščita avtorskih pravic

  • Spletno mesto je izključna last Društva Kameleon.
  • Prepovedano je kakršnokoli kopiranje, distribucija ali uporaba vsebin brez predhodnega dovoljenja.
  • Zahteve za uporabo vsebine: pošljite e-mail na info@svetovalnicakameleon.si s podrobnostmi o namenu uporabe, ciljni skupini in drugih relevantnih informacijah.
  • Društvo si pridržuje pravico, da na zahtevo odgovori v 14 dneh.

13. Pritožbeni postopek

Vsak uporabnik programov ima pravico do dvostopenjske pritožbe:

1. stopnja – Pritožba:

  • Odda se lahko pisno ali ustno na zapisnik pri vodji programa, predsedniku ali upravnem odboru.
  • Pisna pritožba:
    • Poštni naslov: Društvo Kameleon, Ulica škofa Maksimilijana Držečnika 6, 2000 Maribor
    • E-mail: info@svetovalnicakameleon.si
  • Odgovor je pripravljen v 8 dneh.
  • Pritožnik ni izpostavljen negativnim posledicam zaradi pritožbe.

2. stopnja – Ugovor:

  • Če uporabnik ni zadovoljen z odgovorom, lahko vloži ugovor.
  • Naslovnik obravnava in predlaga sklep najvišjemu organu društva.
  • Sklep najvišjega organa je dokončen.

14. Piškotki

  • Spletna stran uporablja anonimne piškotke za analitiko in izboljšanje uporabniške izkušnje (Google Analytics).
  • Piškotki ne zbirajo osebnih podatkov.
  • Obiskovalci so obveščeni in se strinjajo z uporabo piškotkov.

15. Zaključek

  • Z uporabo e-svetovanja ali podpornih storitev potrjujete, da ste seznanjeni z zgornjimi pogoji in jih sprejemate.
  • Svetovanec lahko kadarkoli prekliče soglasje ali preneha s svetovanjem.
  • Vsi osebni podatki se obdelujejo v skladu z GDPR in ZVOP-2, izključno za namene svetovanja, plačila in supervizije.
  • Zapis videopogovorov (soglasje) in primeri za mentorstvo se shranjujejo anonimizirano, brez razkrivanja identitete