10 nasvetov za obvladovanje stresa

V današnjem hitrem tempu življenja je stres postal že del vsakdana. Zaradi stresa se lahko počutimo preobremenjeni in smo tik pred tem, da nas potisne čez mejo lastnih zmožnosti. Medtem ko so manjše količine stresa včasih celo koristne, če se mu znamo zdravo postaviti po robu, nas lahko močan stres fizično in psihično izčrpa.

Posledic stresa je mnogo, od debelosti do kardio-vaskularnih bolezni, zato je zelo pomembno, da znamo močan stres pravočasno prepoznati ter se ga naučiti obvladovati. Stres se lahko naučimo obvladovati z majhnimi koraki v smeri spreminjanja nezdravih vedenj.

Za vas smo pripravili deset nasvetov, kako obvladati stres.

+ Naučite se bolj učinkovito upravljati s svojim časom 

Dnevno veliko časa posvetimo nepomembnim opravilom, še posebej če smo pod stresom, zato si razporedite opravila po pomembnosti. Manj pomembna opravila lahko počakajo in tako se boste lahko povsem posvetili najbolj pomembnim. Vendar ne odrivajte neprijetnih opravil – izogibanje lahko povzroči močan stres. Napišite neprijetna opravila na vrh prioritetnega seznama in jih opravite najprej.

+ Sprejmite zdrav način življenja

Če se zdravo prehranjujemo, redno telovadimo ter poskrbimo za zadostno količino spanca in počitka, se naše telo bolje odziva na stres, če oziroma ko do njega pride. Če upoštevate vse našteto in še vedno doživljate močan stres, opozorilnih znakov ne ignorirajte, temveč se posvetujte s strokovnjakom.

+ Upoštevajte svoje omejitve in zmožnosti ter ne pretiravajte

Sami sebi povzročimo veliko stresa, ko se trudimo, da bi bili všeč drugim ljudem ter jih ne želimo razočarati.  Na koncu končamo tako, da delamo bistveno več, kot naj bi. Bodite samozavestni in recite ne na asertiven način, ne da bi koga prizadeli ali užalili, in pri tem ne imejte slabe vesti. Upoštevajte svoje zmožnosti.

+ Ugotovite, kaj vam povzroča stres

Vzemite si čas in razmislite, kaj vam povzroča skrbi, ter poskušajte spremeniti svoje misli in delovanje v smeri zmanjšanja stresa. Razmislite o vzrokih, ki vplivajo na vaše zdravje in o tem, kako jih obvladati, se z njimi soočiti in vnesti v življenje potrebne spremembe.

+ Izogibajte se nepotrebnim konfliktom

Ne bodite preveč prepirljivi. Je res vredno stresa? Osredotočite se na situacije, iz katerih lahko izpeljete kar najboljše. Razmislite o rešitvah za nesoglasja. Razmislite, kaj je pravi vzrok za prepir in se soočite z njim.

+ Sprejmite stvari, ki jih ne morete spremeniti

Težavnih situacij ni vedno mogoče spremeniti. Če je tako tudi v vašem primeru, prepoznajte in sprejmite stvari takšne, kot so in se osredotočite na tiste vidike, na katere lahko vplivate. Učinkovito obvladovanje sprememb je bistvenega pomena.

+ Vzemite si čas za sprostitev in si napolnite baterije

Poleg praznikov je priporočljivo, da si enkrat na leto vzamete odmor za nepretrgoma 10-14 dni. Delovna učinkovitost pa se vam bo povečala že po 10-15 minutnem odmoru med delavnikom. Izkoristite ta čas za sprostitev.

+ Najdite čas za prijatelje

Prijatelji nam pomagajo videti stvari z druge perspektive in nam olajšajo težave že s tem, da jih z nekom delimo. Aktivnosti s prijatelji nam pomagajo, da se sprostimo in se nasmejemo. To okrepi imunski sistem, ki je zaradi stresa pogosto oslabljen. K zmanjševanju stresa pa bo pripomogla tudi redna telesna aktivnost, ki bo vaše telo povrnilo v zdravo stanje. Dobre tehnike sproščanja so dihalne vaje, masaže in različne oblike sproščanja. Le-teh se lahko poslužite sami ali v družbi.

+ Poskusite na stvari pogledati z drugega zornega kota in poskušajte razviti pozitiven stil razmišljanja

Če vam nekaj povzroča skrbi, poskustite na to pogledati z druge perspektive. Pogovorite se o tem z drugimi, da slišite različna mnenja ljudi, ki jim situacija ne predstavlja tako velikega stresa. Morda boste potrebovali pomoč strokovnjaka, da boste dosegli željene rezultate, se izognili s stresom povezanim boleznim in preprečili izgorevanje.

+ Izogibajte se alkohola, nikotina in kofeina

Dolgoročno uživanje teh substanc le še pridoda k resnosti problemov, s katerimi se soočate. Kot primer, nikotin in kofein sta poživili in če jih zaužijemo preveč, se bo telo odzvalo s stresom ali pa celo povzročilo simptome anksioznosti. Po alkoholu pa se lahko zelo hitro počutimo depresivno.

+ Osredotočite se na pozitivne vidike vašega življenja

Zagotovo je v vašem življenju kaj, kar vas osrečuje. Vsak dan pred spanjem pomislite na pet stvari, za katere ste hvaležni, pa naj so to še takšne malenkosti, kot je lep sončen dan; misel, ki vam je polepšala dan, ali pa narava, ki se prebuja okoli vas. In ne pozabite si vsak dan vzeti vsaj 15 minut zase in uživati v svoji družbi.

Comments are closed.